Skip to content

Status edukacyjny i długość życia aktywnego wśród starszych białych i białych ad 5

2 miesiące ago

596 words

Po stratyfikacji według wykształcenia różnice między czarnymi i białymi mężczyznami wynosiły jeden rok lub mniej w każdym wieku. Różnice w zależności od rasy były nieco większe u kobiet po stratyfikacji w zależności od wykształcenia, z największą różnicą między kobietami w grupie wyższego wykształcenia, które miały 85 lat lub więcej; w tej grupie czarni mieli 3,6-letnią przewagę w oczekiwanej długości życia i 3,2-letnią przewagę w aktywnej długości życia. Porównanie całkowitej średniej długości życia i oczekiwanej długości życia pomiędzy kategoriami statusu edukacyjnego wykazało wyraźną przewagę dla osób z wyższym wykształceniem we wszystkich podgrupach płci. Korzyści dla osób z wyższym poziomem w porównaniu z poziomem edukacji niższej w wieku 65 lat wynosiły od 2,5 do 4,6 lat dla całkowitej długości życia i od 2,4 do 3,9 lat dla średniej długości życia – znacznie więcej niż różnice w zależności od rasy w wieku 65 (tabela 2). Skala różnic w zależności od wykształcenia we wszystkich podgrupach była o połowę większa od dużej, dobrze rozpoznanej różnicy między płciami, co było również widoczne w tym badaniu. Wśród czarnoskórych różnica w długości życia i aktywnej długości życia w zależności od wykształcenia była większa niż wśród białych, a różnica w wykształceniu była większa wśród kobiet niż wśród mężczyzn (tabela 2).
Tabela 3. Tabela 3. Udział pozostałego życia oczekiwanego do przeżycia z niepełnosprawnością w codziennym życiu. Szczególnie interesujące jest to, że dla każdej podgrupy edukacji seksualnej bezwzględna liczba lat pozostałego okresu życia, podczas którego przedmiot miał być niepełnosprawny (średnia długość życia osób niepełnosprawnych), różniła się między 65-latkami, 75-letnimi starców i 85-latków (tabela 1). Ponieważ w starszym wieku łączna długość życia była krótsza, odsetek pozostałego życia, w którym badany miał być niepełnosprawny (obliczony przez podzielenie oczekiwanej długości życia przez łączną długość życia), podniósł się z wiekiem (Tabela 3). W Tabeli 1, kiedy podgrupy szkolnictwa wyższego zostały porównane z podgrupami o niższym wykształceniu, osoby, które żyły dłużej i miały dłuższą aktywną długość życia, również miały nieco dłuższą oczekiwaną długość życia. Porównując kobiety i mężczyzn z podgrupy edukacji, kobiety we wszystkich przypadkach miały dwukrotnie przewyższającą średnią długość życia mężczyzn. Jednak zarówno różnice związane z wykształceniem, jak i związane z płcią różnice w długości życia osób niepełnosprawnych były nieobecne, gdy długość życia osób niepełnosprawnych wyrażono jako odsetek pozostałych lat życia (tabela 3), ponieważ podgrupy z dłuższą długością życia dłuższa łączna długość życia.
Dyskusja
Zwiększone ryzyko śmierci związane z niższym statusem społeczno-ekonomicznym jest dobrze udokumentowane 1, a ostatnie badania wykazały również zwiększone ryzyko niepełnosprawności wśród osób starszych z niższym poziomem wykształcenia i dochodów31-36. Nie jest zatem zaskakujące, że na wskaźnik długości życia, który odzwierciedla wpływ zarówno niepełnosprawności, jak i umieralności, duży wpływ ma status edukacyjny. Nasze odkrycia powodują jednak, że rozmiar ryzyka związanego z niższym statusem społeczno-ekonomicznym koncentruje się na rzeczywistych latach życia
[hasła pokrewne: tetralysal a alkohol, krew w kupce niemowlaka, wizyta patronażowa ]

0 thoughts on “Status edukacyjny i długość życia aktywnego wśród starszych białych i białych ad 5”