Skip to content

Status edukacyjny i długość życia aktywnego wśród starszych białych i białych ad 6

3 miesiące ago

611 words

W tej kohorcie 65-letni mężczyzna i kobieta z 12 lub więcej lat edukacji może oczekiwać od 2,4 do 3,9 więcej lat życia bez niepełnosprawności niż osoby w tym samym wieku i płci z mniejszym wykształceniem. Badana kohorta została wybrana do reprezentowania regionu Piemont w Północnej Karolinie. Chociaż niekoniecznie reprezentatywny dla populacji USA, ta kohorty pochodzi zarówno z obszarów miejskich, jak i wiejskich i ma szeroki rozkład dochodów i poziomów edukacji wśród czarnych i białych, 18 umożliwiając w ten sposób zbadanie różnic w stopie niepełnosprawności i śmierci wśród socjoekonomicznych. grupy. Chociaż nasze rzeczywiste szacunki całkowitej długości życia i długości oczekiwanej długości życia nie mogą być ekstrapolowane bezpośrednio na populację USA, naszym centralnym ustaleniem – które warto byłoby ocenić w próbie krajowej – jest wielkość różnic w aktywnej długości życia z różnicami w statusie edukacyjnym.
Nasze szacunki dotyczące oczekiwanej długości życia i długości życia są w miarę porównywalne z innymi dostępnymi danymi. W porównaniu z szacunkami krajowymi, 15 całkowita długość życia w wieku 65 lat w naszym badaniu była o około dwa lata krótsza w przypadku czarnych i białych mężczyzn, była prawie dwa lata większa w przypadku czarnych kobiet i była zasadniczo taka sama w przypadku białych kobiet. Różnice w długości życia związane z edukacją zostały wykazane w dużych próbach populacji USA w latach 19602 i 1979 do 198537. W badaniu z lat 1979-1985 wykazano wyraźną gradację długości życia w zależności od wykształcenia zarówno wśród mężczyzn, jak i kobiet. W wieku 65 lat różnica między mężczyznami rasy białej wynosiła 3,3 roku, a wśród kobiet białych różnica między kobietami w wieku 4 lat i młodszych wynosiła 2,4 roku, a osób w wieku 17 lat i więcej37. Różnice między wynikami tych badań a naszymi mogą odzwierciedlać rzeczywiste różnice między starszą populacją regionu Piemont w Północnej Karolinie a Stanami Zjednoczonymi, ale mogą być również związane ze stosunkowo małą liczebnością próby dla każdej z podgrup w naszym badanie.
Ponieważ poprzednie szacunki dotyczące długości życia aktywnego wykorzystywały różne definicje niepełnosprawności i różne metody, 12,22,38,39 trudno jest dokonać bezpośrednich porównań. Aktywna długość życia została obliczona z zastosowaniem technik stopniowego zmniejszania żywotności dla białych w pierwotnych trzech społecznościach w populacji ustalonej dla badań epidemiologicznych osób w podeszłym wieku (East Boston, Massachusetts, Iowa i hrabstwa Washington, Iowa oraz New Haven, Conn. ), chociaż modelowanie nie zostało przeprowadzone w celu wyrównania prawdopodobieństw przejścia22. Szacunki dotyczące długości życia w naszym badaniu mieszczą się w przedziale wartości aktywnych długości życia w pozostałych trzech miejscach dla mężczyzn i kobiet w wieku 65 i 75 lat i są zbliżone do szacunków dla kobiet i mężczyzn w wieku 85 lat. W badaniu reprezentatywnej próby starszych osób w Massachusetts stwierdzono, że 65-letni mężczyzna i kobieta, którzy byli biedni, mieli 2,4-letni deficyt w aktywnej długości życia w porównaniu z osobami nieubłaganymi w wieku 6512 lat.
W naszym badaniu różnice w całkowitej długości życia i oczekiwanej długości życia w zależności od rasy nie były duże. W porównaniu z białymi, tylko 65-letni Murzyn miał krótszą całkowitą długość życia i długość życia, a różnice były niewielkie po stratyfikacji według wykształcenia
[podobne: stłuszczenie watroby, papuga falista długość życia, certus myślenice ]

0 thoughts on “Status edukacyjny i długość życia aktywnego wśród starszych białych i białych ad 6”