Skip to content

Status edukacyjny i długość życia aktywnego wśród starszych białych i białych ad

3 miesiące ago

550 words

Ostateczny rozmiar próbki wynosił 4057. Kolekcja danych
Wywiady liniowe przeprowadzono w domach uczestników, a roczne rozmowy kontrolne przeprowadzono telefonicznie. Jeśli wywiad telefoniczny nie był możliwy, przeprowadzono wywiad osobisty. Jeśli pacjent nie był w stanie uczestniczyć w rozmowie kwalifikacyjnej z powodu upośledzenia funkcji poznawczych lub fizycznych, wybrane informacje, w tym wszystkie dane niezbędne do tej analizy, zostały zebrane od respondenta proxy. Proxy były używane przez 3,9% respondentów na linii podstawowej i za 8,3% w dalszym ciągu telefonicznym. Badani zostali sklasyfikowani na linii podstawowej i podczas obserwacji jako osoby niepełnosprawne w codziennym życiu, jeśli potrzebowali pomocy od innej osoby, która wykonała lub nie była w stanie wykonać jednej lub więcej z następujących czynności: przejścia przez małe pomieszczenie, kąpanie się, ubieranie, jedzenie, przenoszenie z łóżka na krzesło lub korzystanie z toalety20,21.
Uczestnicy zostali poproszeni o określenie najwyższej klasy lub roku ukończonej przez nich szkoły powszechnej. Status wykształcenia został sklasyfikowany jako niższy (poniżej 12 lat) lub wyższy (12 lat lub więcej). Śmierć została stwierdzona podczas corocznej rozmowy kontrolnej i potwierdzona aktem zgonu.
Analiza statystyczna
Dane posłużyły do obliczenia szacunkowych długości życia, długości życia aktywnego i przewidywanej długości życia osób niepełnosprawnych, z wykorzystaniem tablic trwania z przyrostem ubytku lub wieloetapowego życia. Łączna oczekiwana długość życia to średnia liczba lat pozostałego okresu życia oczekiwanego dla osoby w danym wieku w określonej grupie ludności; aktywna średnia długość życia to średnia liczba lat życia wolnego od niepełnosprawności w codziennym życiu w określonym wieku; a długość życia osób niepełnosprawnych jest określana jako długość życia, jako łączna długość życia minus oczekiwana długość życia22.
Tabele czasu życia z deklinacją ubytku zostały pierwotnie opracowane przez demografów, aby modelować takie zjawiska mobilności populacji, jak migracja między regionami i ruch w kategoriach statusu cywilnego (pojedynczy, żonaty, rozwiedziony itd.) W ciągu życia23-25. W przypadku tych zjawisk kompletne dane spisowe, dane dotyczące żywotno-statystycznych statystyk lub obydwa z nich zwykle zapewniają stabilne szacunki dotyczące tempa przemieszczania się według wieku lub prawdopodobieństwo przejścia z jednej kategorii do drugiej. Gdy dostępne są tylko dane przykładowe, tak jak w przypadku szacowania tablic trwania w gotowości do pracy, obserwowane specyficzne dla wieku szacunki stóp lub prawdopodobieństw przejścia są mniej stabilne, tak że znaczna gradacja (lub wygładzanie) za pomocą ruchomych średnich lub powiązanych technik jest wymagane do zastosowania procedur opartych na życiu ludności26-28. Ze względu na ograniczoną liczbę uczestników w określonych podgrupach określonych przez wiek, płeć, rasę i wykształcenie oraz związane z nimi ograniczenia liczby osób-lat ekspozycji, liczby przejść w stanie niepełnosprawności i liczby zgonów, konieczne w niniejszej analizie do modelowania specyficznego dla wieku prawdopodobieństwa przejścia z jednego stanu do drugiego28.
Najpierw zaklasyfikowaliśmy wszystkich uczestników jako niedozwolonych lub niepełnosprawnych w codziennym życiu na linii podstawowej i jako nieprzystosowanych, niepełnosprawnych lub zmarłych w ciągu roku po linii podstawowej
[patrz też: cetaphil ps lipoaktywny, stłuszczenie watroby, tetralysal a alkohol ]

0 thoughts on “Status edukacyjny i długość życia aktywnego wśród starszych białych i białych ad”