Skip to content

Status edukacyjny i długość życia aktywnego wśród starszych białych i białych czesc 4

2 miesiące ago

629 words

Wśród osób o znanym statusie edukacyjnym, 12 lub więcej lat edukacji zgłosiło 112 czarnych mężczyzn (14,6 procent czarnych mężczyzn), 189 czarnych kobiet (13,4 procent), 203 białych mężczyzn (31,9 procent) i 401 białych kobiet (34,0 procent). ). Ryc. 1. Ryc. 1. Proporcje mężczyzn i kobiet w grupach z trzema wiekami, którzy nie mieli niepełnosprawności w codziennym życiu, którzy mieli niepełnosprawność w codziennym życiu, i którzy zmarli podczas pierwszej corocznej obserwacji, według bazy -Linny status niepełnosprawności. Ze względu na zaokrąglenia, proporcje dla każdej podgrupy określone przez wiek, płeć i status niepełnosprawności na linii bazowej mogą nie sumować się do 1,0.
Ryc. pokazuje nie zmodyfikowane przejścia dla mężczyzn i kobiet w trzech grupach wiekowych. W przypadku osób, które nie są niepełnosprawne w codziennym życiu na linii podstawowej, znaczna większość pozostawała nietknięta, a odsetek ten maleje wraz z wiekiem. Stopień przejścia na niepełnosprawność wzrastał wraz z wiekiem i był podobny dla mężczyzn i kobiet. Większość osób niepełnosprawnych na linii podstawowej pozostała wyłączona. Jednak znaczna część osób niepełnosprawnych na początku linii nie zgłosiła niepełnosprawności w codziennych zajęciach rok później; odsetek ten ogólnie spadał wraz z wiekiem. Śmiertelność była na ogół wyższa wśród mężczyzn niż wśród kobiet, a osoby z niepełnosprawnością miały wskaźnik umieralności, który był dwa do trzech razy wyższy niż wśród członków tej samej płci i grupy wiekowej, którzy nie mieli niepełnosprawności w linii podstawowej. W ciągu jednego roku obserwacji zmarło 55 czarnych mężczyzn (7,0 procent), podobnie jak 40 białych mężczyzn (6,2 procent), 53 czarne kobiety (3,7 procent) i 43 białe kobiety (3,6 procent).
Tabela 1. Tabela 1. Łączna długość życia, oczekiwana długość życia aktywnego i długość życia osób niepełnosprawnych w wieku 65, 75 i 85 lat, w zależności od płci, rasy i statusu edukacyjnego. Prawdopodobieństwa przejścia na ryc. zostały zamodelowane dla podgrup określonych przez płeć, rasę i status edukacyjny dla pojedynczego roku życia i wprowadzono do tabel okresu życia po zmniejszeniu. Tabela pokazuje całkowitą długość życia, oczekiwaną długość życia i długość życia osób niepełnosprawnych w podgrupach populacji w wieku 65, 75 i 85 lat.
Biali mieli niewielką przewagę nad czarnymi mężczyznami w całkowitej długości życia i aktywnej długości życia w wieku 65 lat, ale nie w wieku 75 lub 85 lat. Czarne kobiety miały oczekiwaną długość życia prawie identyczną z białymi kobietami w wieku 65 lat, ale miały wyraźną przewagę w starszym wieku. Po rozwarstwieniu według statusu edukacyjnego możliwe było porównanie czarnych z niższym poziomem wykształcenia z białymi o niższym poziomie wykształcenia oraz czarnymi i białymi o wyższym poziomie wykształcenia. Gdy biali mieli przewagę w niestratifikowanych danych, ta korzyść została zmniejszona po stratyfikacji. Gdy czarni mieli ogólną przewagę, po stratyfikacji zależało to od wykształcenia. Pod względem zarówno średniej długości życia, jak i długości życia aktywnego, czarni mieli przewagę nad białymi wśród mężczyzn w obu kategoriach edukacyjnych w wieku 75 i 85 lat oraz wśród kobiet we wszystkich podgrupach edukacji wieku.
Tabela 2. Tabela 2. Różnice w średniej długości życia i aktywnej długości życia w wieku 65 lat, w zależności od płci, rasy i wykształcenia. Ogólnie rzecz biorąc, nie było dużych różnic między czarnymi a białymi w całkowitej długości życia i aktywnej długości życia przy uwzględnieniu edukacji (tabela 2)
[podobne: szpital reumatologiczny sopot, tadeusz sznuk twitter, medvit piaseczno ]

0 thoughts on “Status edukacyjny i długość życia aktywnego wśród starszych białych i białych czesc 4”

  1. [..] Oznaczono ponizsze tresci z artykulu oryginalnego: stomatologia dziecięca warszawa[…]