Skip to content

Status edukacyjny i długość życia aktywnego wśród starszych białych i białych

2 miesiące ago

577 words

Osoby o niższym statusie społeczno-ekonomicznym, mierzone wskaźnikami takimi jak dochód, wykształcenie i zawód, mają wyższy wskaźnik umieralności niż osoby o wyższym statusie społeczno-ekonomicznym1-5. Chociaż przyczyniają się do tego zachowania związane ze zdrowiem i dostęp do opieki medycznej, ta różnica w śmiertelności pozostaje całkowicie wyjaśniona [63,6]. Śmiertelność różnicowa według statusu socjoekonomicznego została również opisana wśród starszych populacji10,11. Przeprowadzono ograniczone badania dotyczące wpływu statusu socjoekonomicznego na wolne od niezdolności do pracy lub na aktywną długość życia12. Aktywna długość życia jest obliczana przy użyciu metod Life-Table w celu oszacowania liczby pozostałych lat życia, które według oczekiwań będą wolne od niepełnosprawności w określonych grupach wiekowych. Aktywna długość życia jest przydatna jako miara stanu zdrowia populacji, ponieważ tradycyjne dane dotyczące konkretnych chorób i umieralności nie odzwierciedlają w pełni stanu funkcjonalnego ani jakości życia, czynników, które są ważne w starszej populacji13. Ponadto zrozumienie, ile lat grupa ludności ma mieszkać w państwach niedopuszczonych i niepełnosprawnych, pozwala na dokonanie cennych oszacowań obciążenia, jakie ta grupa będzie miała na system opieki zdrowotnej, w szczególności na potrzeby długoterminowej opieki. Wpływ spadku funkcjonalnego w populacji jest podkreślany w celach publicznej służby zdrowia na rok 2000; wzrost długości życia zdrowego mieszkańców USA jest jednym z trzech głównych celów na przyszłość14.
Ważnym problemem publicznym jest niższa oczekiwana długość życia w przypadku czarnych w porównaniu z białymi w Stanach Zjednoczonych15. W starszym wieku różnica w oczekiwanej długości życia kurczy się, a średnia długość życia w wieku około 8015 r. Może się wiązać z selektywnym przeżyciem zdrowszych czarnych [16]. Badania krajowe i lokalne wskazują na nieco wyższą częstość występowania niepełnosprawności wśród starszych czarnych niż wśród starszych białek, ale badania te nie uwzględniają szacunkowej średniej długości życia według rasy 17,18.
Korzystaliśmy z danych pochodzących z populacji 65-latek i starszych w północnej środkowej Karolinie Północnej, aby zbadać średnią długość życia i długość życia wśród czarnych i białych obu płci z niższym i wyższym poziomem wykształcenia.
Metody
Badana populacja
W przypadku tych analiz wykorzystaliśmy wstępne i roczne wywiady z Piedmont Health Survey of the Elderly (PHSE). Badanie to jest częścią ustalonej populacji badań epidemiologicznych osób w podeszłym wieku, badań podłużnych osób w wieku 65 lat i starszych finansowanych przez National Institute on Aging. Podstawowa ocena miała miejsce od stycznia 1986 r. Do czerwca 1987 r. Szczegóły dotyczące projektu badania i strategii pobierania próbek zostały podane w innym miejscu 18, 19. Pokrótce, zastosowano czteroetapowy projekt próbkowania do skonstruowania próbki prawdopodobieństwa osób w wieku 65 lat i starszych w hrabstwach Durham, Franklin, Granville, Vance i Warren w Północnej Karolinie. Próbka została zaprojektowana tak, aby zawierała co najmniej 50 procent czarnych osób. Spośród 5226 kwalifikujących się podmiotów 4163 (80 procent) ukończyło wywiad podstawowy. Spośród tych danych brak danych na temat niepełnosprawności w stanie wyjściowym lub podczas obserwacji 63 (1,5%), 13 (0,3%) zostało utraconych w celu obserwacji, a 30 (0,7%) nie było ani czarnych, ani białych, a zatem wyłączone z tych analiz
[podobne: cetaphil ps lipoaktywny, wizyta patronażowa, papuga falista długość życia ]

0 thoughts on “Status edukacyjny i długość życia aktywnego wśród starszych białych i białych”